poniedziałek, 27 lutego 2012

Pieniądz


Choroba XXI wieku – chciwość. Pieniądze to aktualnie najczęstszy powód konfliktów. Jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Przeraża mnie to, ponieważ zapomina się przez nie o podstawowych wartościach. Zgodzę się, że pieniądze są bardzo ważne, szczęścia nie dają, ale pozwalają spełniać marzenia i godnie żyć, nie powinny jednak stanowić celu same w sobie. Gdy ktoś ma ich za dużo przestaje myśleć o znajomych, o przyjaciołach, nawet o rodzinie. Ile razy się zdarza, że rodzice kupują dziecku wszystko czego zapragnie, a ono mimo wszystko jest nieszczęśliwe, ponieważ nie dostaje od nich tego co najważniejsze – miłości.
Pieniądze zmieniają człowieka, sama ostatnio byłam świadkiem takiej przemiany. Osoba którą znałam od lat, stała się tak pazerna, tak chciwa, że aż nie mogłam uwierzyć, że to ten sam człowiek.
Narzekamy, że życie ucieka nam między palcami, że jest co raz bardziej stresujące, że ciągle walczymy o lepszy status społeczny, ale przecież sami do tego wszystkiego doprowadziliśmy. Gdyby nie pogoń za bogactwem, świat wyglądał by zupełnie inaczej, nie powiem, że życie było by beztroskie i było by jak w raju, ale na pewno człowiek nie krzywdził by tak drugiego człowieka.
Najbardziej boli mnie to, że część posiada nie wiadomo jakie fortuny, marnotrawi je, a na świecie jest tyle ludzi, którzy nie mają co jeść, gdzie mieszkać, za co żyć, którzy odliczają każdy najmniejszy grosz. Gdzie tu sprawiedliwość?
Nie rozumiem też osób, które „kolekcjonują” pieniądze, chcą je mieć nie dlatego, że zamierzają sobie coś kupić, gdzieś wyjechać, czy przeznaczyć je na jakiś inny cel, tylko mają je z samej chęci posiadania. Zbierają je jak znaczki pocztowe, żyją prawie jak nędzarze, ale nie wydadzą ani złotówki, żeby poprawić swój żywot, tzw. Skąpcy.
Marzę o tym, żeby pewnego dnia obudzić się w kraju gdzie pieniądze nie będą odgrywały tak istotnej roli w naszym życiu, gdzie ludzie będą mogli cieszyć się życiem, gdzie nie będzie pogoni za fortuną i karierą, a najważniejszy stanie się drugi człowiek.

 "Zwyczajny ludzki głoś traci swe znaczenie
Wszyscy są głusi na krzyki
Wszyscy są ślepi na cierpienie
Ludzie odrzucili człowieczeństwo
Uśmiech dobro miłość przyjaźń
Wszystko zastąpiły pieniądze
Nie liczy się już człowiek
Tylko jego majątek

Dość!!!

Czy to was nie martwi

Udajecie ze nic się nie stało
Zbijacie fortunę na ludzkim cierpieniu
Dla was nic się nie liczy tylko pieniądze"

The Darmed - Pieniądze

2 komentarze:

  1. Niestety teraz pieniądze dla wielu stanowią być albo nie być. Ja sama jestem w trudnej sytuacji finansowej, ale mam fajny cel. Spłacić swoje długi, kupić to czego potrzebuje, a potem pomyślę o przyszłości.Ciężko zrobić to jednej osobie, zwłaszcza jak ma się problem typu choroba, ale robię co mogę:). I mam w tym wszystkim taką fajną świadomość, że są takie momenty kiedy mogę za te zarobione pieniądze zrobić coś miłego, dobrego dla kogoś innego. To daje poczucie szczęścia w posiadaniu pieniędzy.
    Ja osobiście najbardziej lubię kupić mojej mamie to co czego potrzebuje, bo wiem że ją tym uszczęśliwię.Innym razem wpłacam drobne kwoty na konie lub psy w cięzkiej sytuacji, to dopiero jest dla mnie satysfakcja gdy pomyślę że przyczyniłam się do tego, że takie zwierze przeżyło.
    ...Gdybym wygrała kiedyś masę pieniędzy z pewnością przeznaczyłabym na pomoc zwierzakom, bo tak starsznie je kocham. Zwłaszcza konie i psy.
    Parę lat temu, kiedy miałam "wszystko"tez zapomniałam o rodzinie, znajomych, o sobie...
    To był dla mnie trudny czas, ale całe szczeście w porę zrozumiałam, że mam inne priorytety. Powoli odzyskałam wszystko to co straciłam, tych których straciłam.
    Dobrze jest mi na duszy, gdy teraz tak siedzę i o tym myślę, bo mam świadomość że stałam się kimś lepszym, bardziej świadomym. Wiem co dla mnie ważne i wiem, ze pieniądze sa tylko środkiem do celu, ale nigdy po trupach.
    O wracając do prezentów, to... fajne jest to, że można dać tak wiele pięknych rzeczy i chwil innym, bez wydawania grosika.
    Są jednak ludzie, którzy myślą że za pieniądze można kupić wszystko, ale nie jest to prawda.
    Koronkowa:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sally gdzie jestes:)....brakuje Cie:)

    OdpowiedzUsuń