wtorek, 21 lutego 2012

Przyjaźń

Najważniejsi w moim życiu są przyjaciele. Nie raz było mi ciężko, czasem wydawało się, że nie dam już rady, ale dzięki temu, że zawsze ktoś przy mnie był, nawet z najgorszymi problemami potrafiłam sobie poradzić. Mam to szczęście, że od najmłodszych lat miałam osobę, która była ze mną na dobre i na złe, z którą mogłam się śmiać, płakać, wyjść na spacer czy po prostu pomilczeć. Do liceum nigdy nie wyobrażałam sobie, że kiedyś mogło by moich ich zabraknąć, ale kiedy poszłam na studia, kiedy nasze drogi się rozeszły, poczułam się straszne samotna. Nie miałam do kogo otworzyć ust, z kim porozmawiać choćby o głupotach, zostałam sama. To było dla mnie straszne. Zawsze żyłam w przekonaniu, że może się walić, palić, ale dzięki temu, że przyjaciele są ze mną, nic mnie nie pokona, ze wszystkim dam radę. A co teraz? Co kiedy są daleko? Kiedy czasem tygodniami nie mam z nimi kontaktu? Nie potrafię, żyć bez nikogo. Nie jestem do tego przyzwyczajona. Nigdy nikogo o nic nie prosiłam, ale chciałabym, żeby pojawiła się osoba, którą będę mogła nazwać przyjacielem/przyjaciółką. Osoba, która zaakceptuje mnie taką jaka jestem, z wszystkimi moimi wadami i zaletami.
Łatwo nawiązuję znajomości, mam mnóstwo kolegów i koleżanek, ale przyjaźń jest dla mnie czymś wyjątkowym, potrzeba wiele czasu, żebym komuś tak bezgranicznie zaufała. W całym moim życiu pojawiły się dwie osoby, które mogłabym nazwać przyjaciółkami. Zdaje sobie sprawę z tego, że nie jestem łatwym materiałem do nawiązania bliższych kontaktów, ponieważ nie potrafię się zwierzać, duszę wszystko w sobie, przez co inni odbierają to jako brak wiary w nich, a to nie tak. Nie potrafię wyrazić jak bardzo jestem im wdzięczna za to, że ze mną są. Może tego po mnie nie widać, ale dla przyjaciela jestem w stanie poświęcić własne życie, nie ma nic ważniejszego niż szczęście tej osoby.
Przyjaźń to uczucie, które w mojej ocenie jest najważniejsze w życiu człowieka, życzę każdemu osoby, z którą będzie czuł, że jego życie ma sens.

"Przyjaciel o Tobie wszystko wie
On jest zawsze blisko Ciebie kiedy czujesz się źle
Kiedy świat odwraca do nas się plecami
Kiedy czujemy, że jesteśmy całkiem sami
Bo on zawsze poda Ci dłoń, pomoże kiedy kłopotów masz sto
Da Ci swój uśmiech gdy minę masz złą
Pomysłów dobrych ma zawsze sto
Więc pamiętaj że, przyjaciel częścią Ciebie jest

Bo to, co najważniejsze

To dla przyjaciela mieć
Zawsze dobre serce i zaufanie,
O które trzeba dbać każdego dnia
Staraj się - niech ta przyjaźń trwa

Poświęcony czas przecież nic nie kosztuje

Poświęcony czas dla przyjaciela, lepiej wtedy się poczujesz
Dbaj o swoją przyjaźń jak o największy skarb świata
Dbaj o przyjaciela tak, jak o własnego brata
Brata, który zawsze ma dla Ciebie pełne zaufanie
Brata, który będzie z Tobą cokolwiek się stanie
Więc pamiętaj, że przyjaciel częścią Ciebie jest"

StarGuardMuffin
Przyjaciel

 

4 komentarze:

  1. Ja też pragnęłabym mieć w życiu przyjaciela...nie wielu, lecz jednego.Prawdziwego i kogoś komu mogłabym zaufać.O przyjaźni gdzieś kiedyś przeczytałam, że "przyjaźń to jedna dusza w dwóch ciałach", dlatego dwoje ludzi tak dobrze się rozumie, czyta sobie w myślach, dobrze się ze sobą czuje, potrafi rozmawiać oraz milczeć. To jest dla mnie niesamowicie magiczne połączenie dwojga ludzi. Miałam jakiś czas temu taką osobę. Mężczyznę. On się zakochał we mnie, ja w nim, to było jak cos nierzeczywistego. Takie porozumienie zdarza się raz na milion. Ponieważ nie mogliśmy być razem, on zerwał ze mną kontakt całkowicie.Rozumiem go, bolała go przyjaźń z kimś kogo kocha, a z kim nie może być. Ja nadal go kocham. Inaczej, niż on mnie. Chciałabym, żeby był w moim życiu, bo ogromnie brakuje mi naszych rozmów, których niczym nie mogę zastąpić, nie jestem w stanie, bo nic im nie dorównuje. Tęsknie, ale nie mogę zrobić nic. Muszę czekać, bo może któregoś dnia, jak On przestanie mnie kochać, może zechcę dowiedzieć się co u mnie. Chciałabym tego, marzę o tym że któregoś dnia otworzę pocztę i znajdę tam wiadomość od niego.
    Mam nadzieję, że tak się stanie, chociaż pewności nie mam.
    Mam nadzieję, bo nie sądzę abym kiedyś mogła znależć drugą taką osobę, która tak dobrze rozumiała moją duszę. Za tym sie tęskni.
    To o mężczyżnie:)....a co do kobiety przyjaciółki. Ja niestety nie mam nikogo tak bliskiego w moim otoczeniu, ani nawet gdzies dalej. Nie ma w moim życiu (realnym) nikogo takiego.Żałuję bardzo, ale jednak nie da się tworzyć przyjaźni z kimkolwiek, albo nie mając wokół siebie ludzi.
    Mi łatwo przychodzi wyrażanie się poprzez pisanie, mówić za bardzo nie potrafię. Mogę dużo i długo pisać, jednak nie mam znajomych. Może 2 osoby, które i tak więcej czasu nie mają niż mają.
    Tęsknie za tym. Obiecałam sobie dziś, że sprobuje kogoś poznać. Może mi się uda. Chociaż wiem, że nie jest łatwo tak o poznać ludzi. NIe jestem odważna, ani superkontaktowa, ale mam wiele myśli którymi chętnie chciałabym się z kimś podzielić.
    Może mi się uda. Z wiekiem wiele się w człowieku zmienia. Widze to własnie teraz....A żeby nie było, że jestem stara;) to musze Ci napisac, ze mam 27;). Miłego dnia dzis Sally:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyjaciel to najważniejsza osoba w naszym życiu, o którą powinniśmy dbać. Zapraszam do mnie http://lil-chris.blog.pl/ :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tylko gorzej jesli wszyscy przyjaciele zaczynaja mieć cie gdzieś i nie wiesz czem u?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wtedy trzeba się zastanowić czy to na pewno byli przyjaciele...

      Usuń